Tisdag!!!

Hänger i soffan med ett par galna shorts på och en skön tischa, sitter och bläddrar lite bland kanalerna men det finns inget att se..typiskt tisdag. 
Te vore gott ska styr upp en ljummen kopp, ljummet e bäst annars blir det för varmt och man hinner inte känna smaken. Kollar igenom mina spellistor och försöker hitta något jag inte hört nå ett tag... och stannar till vid LA VOL1, sommar 08 känns långt bort nu när man sitter i en liten stuga vid en älv av is och snöhögar stora som bisonråttor. Ni vet hur man förknippar vissa låtar med vissa händelser. 
Låtar som closer med ne yo får mig att minnas bilresan ut genom LA när jag låg i baksätet på suv´n och små sov, det var så himla tidigt och vi hade varit ute kvällen innan på en sen middag och lite drinkar.
Closer dåna samtidigt som vi åkte ut i öknen, och 50 mil senare så stod man där inuti  vid den gigantiska svarta pyramiden och väntade på att få sitt rum, lukten av rök var det första som slog mig. Sak nummer två var alla pensionärer som kom åkande i sina eldrivna bilar där inne. Ibland tror jag inte man vet hur bra man hade det förrän man e hemma igen, känns så när man går igenom bilderna...

Sommaren 07 var allt skit skit skit... men 08 var underbar, bra resa med några av mina bästa vänner, många kräftskivor ute bland kubbar och snår. 
Jag undrar hur 09 kommer bli, säkert en del jobb, men även en resa vore nice, även om det bara blir för en vecka. Någonstans där solen skiner och man kan ligga under ett parasol och titta på folk och bara vara, någonstans där de har god mat och små gator med lite inhemska barer på.. det vore underbart.. men det är långt dit. Har en Jobbig termin framför mig. Men det är bara att ta jobbet som vi säger... ingen får stekta sparvar som flyger in i munnen på sig, utom kungen då.. eller vad var det han sa i det där talet... 

lugna och fina...
R.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0