Nattsvart!!!!


Nu e det kolsvart ute och det e kolsvart inne och allt e bara ett jävla mörker. och det enda man vill göra e lyssna på lugn musik och försöka sova bort kvällen, och hoppas att man vaknar upp i morgon med nya krafter och att man inte ska känna sig så jävla blockerad. Känns som allt man försöker få in bara försvinner lika snabbt som man läser orden i boken. och om inte hjärnan vill lära just nu så finns det inget att göra. 
Idag så har jag suttit och talat med min kära lilla vän i Umeå som skulle åka ner till Stockholm med 18.55 planet, hon e alltid så nervös när hon ska åka någonstans och allt känns så jobbigt, först så skulle hon inte hinna och så höll de på och byggde om på flygplatsen så hon skulle aldrig hitta, och på Arlanda sen så gick hon vilse en gång och inte hitta bandet där väskorna skulle komma direkt och hon var helt säker på att samma sak skulle hända denna gång, men efter ett antal telefonsamtal och sms så e hon nu på plats på perongen väntandes på att Arlanda express ska ta henne till city. Det hela e väldig sött, även om hon inte kan se det. 

Det konstiga e att vi bara träffats en gång lite kort i sthlms vimlet men vi bytte nummer och så har vi pratar väldigt mkt och ofta, men vi har inte setts igen och det var nog 3 år sedan. De gånger hon har kommit ner så har jag varit borta, eller inte kommit ifrån. Himla konstigt när man tänker på det, vi vet båda i stort sätt allt om varandra, alla mörka hemligheter och alla lyckliga stunder..mina kompisar hemma säger att jag e kär i henne, och det var en avgörande faktor till att jag flytta upp, men det vet jag inte riktigt om det stämmer. Men hon e i alla fall vacker som en dag i juni, lika vacker som hon e trevlig. Vi har sagt hundra gånger att vi måste ses igen och snart. oftast när vi kommer hem ifrån krogen och sitter på sängkanten och summerar kvällen för den andra just innan man ska sova. Men det blir aldrig så. inte än i alla fall. Ibland känns det som att det kanske vore bäst om vi aldrig sågs igen utan att vi istället fortsätter som det e nu. Så att inget riskeras att förstöras.  

Nu e klockan 21.27 och nu kan man faktiskt gå och lägga sig utan att det e konstigt.....

Hoppas du e mår prima....

Ses

kram.
R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0