Tirsdag som gubben sa...!

Idag e jag lack, eller var i alla fall, det har nu gått upp för mig att läraren som jag gav snälla kommentarer på feedbacken hon ville ha för att par dagar sen e helt slut i huvudet, och möjligen också lite civilt missanpassad.Försov mig lite idag och hann nästan exakt in i klassrummet just som redovisningen skulle börja. Jag öppnar dörren och tittar på henne och säger:
- ursäkta att jag e lite sen. 
hon bara tittar på mig och säger ingenting... 
En vanlig lärare skulle ju säga att det e lugnt sätt dig bara så vi kan börja.. men hon säger inget. och av det drar jag två slutsatser. Att hon antingen hatar mig väldigt mycket eller så uppfostrades hon av föräldrar som får Al och Peggy Bundy att se ut som änglar. E faktiskt inte säker på vilken av de två det kan vara, eller så e det så enkelt att hon e sjukt blyg och osäker. Med det menar jag att så länge hon får prata om det hon kan och känner sig bekväm med att diskutera så är allt bra, men så fort någon tilltalar henne som hon inte är beredd på så låser det sig för henne. samma sak hände efter lektionen då jag gick fram och skulle skriva på närvarolistan så fråga jag om det var okej även fast jag var 3 min sen.. men hon säger inget då tröttna jag och tog A4:at och en av hennes pennor och skrev under det.. 

På torsdag möts vi igen i ett rättegångsspel, ska bli kul hur det kommer att arta sig..... 

Då jävlar!!! 

lugn och fin..
R..


P.s såg att jag slog mitt rekord i "blåa" besökare igår! kul, ända dagen som jag inte hade skrivit nått nytt typ.... r.b


Kommentarer
Postat av: Mange



Tror hon är ganska osäker. Stackarn blir ju sur så fort en kille öppnar munnen och berättar sin syn angående en specifik fråga. När sen en tjej säger samma sak händer ingenting... ?!



Alla grupperna har svarat på ALLA frågor man fått, dvs gjort det man ska. Ändå drar hon kommentaren "ni bör förbereda er mer, annars kommer jag behöva underkänna folk" i slutet av lektionen. I hennes fall blir det lite larvigt när hon faktiskt hade ganska dålig koll på ämnet idag. Hon hade ju fel i det mesta, snälla som vi är sa vi ju inget pga att inte göra henne upprörd.



Torsdagen blir intressant. Jag tror det blir kaos.

2008-12-02 @ 22:51:55
URL: http://stockholmstad.blogg.se/
Postat av: scrooge

På torsdag blir det vassa armbågar! då får vi fan reta upp H.H lite med så han visar lite känslor och inte sitter och håller sitt hat mot henne inom sig... lugn...





2008-12-02 @ 23:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0