Scroogetime.....

Hejsan...

Efter två dagar av regn så snöar det nu, stora flingor. såna där som man bara trodde existerade i disneys förtrollade värld. Men tydligen även i Skellefteå. Idag så brände vi av rollspelet i skolan, för oss gick det bra men jag var inge vidare och läraren höll sig lugn. Vill till och med minnas att hon bjöd på ett litet leende med, men till vad har jag ingen aning.

Kom och tänka på att det finns två sorters människor idag. De som somnar framför en film och de som inte gör det. Jag tillhör lätt den senare av dem. Spelar ingen roll hur trött jag än e, somna under en film finns bara inte. Sen finns det sorten som inte ens behöver vara trött för att somna. som min far till exempel. han e expert på att somna, 8 gånger av 10 så somnar han en stund och sen när han vaknar så ska man sitta och snabb berätta vad som har hänt så kan kan vara med i slutet, alltid samma visa. 

Men det är något som tydligen inte har med åldern att göra, utan det sitter i generna. Ett gott exempel på det är en jag känner som fått smeknamnet "sovarn". Personen i fråga har en tendens att somna in så fort en film börjar bli spännande... så kan det vara.. gäller att välja ut filmsällskapet sitt med omsorg, i alla fall om du vill titta tillsammans med någon längre en 30 min...

Bye bye..

R.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0