att kinesa

En vecka och en dag har gått sen senaste inlägget! och det nu på tiden att något nytt kommer upp på klotterplanket. Men det har ju trots allt varit jul med allt som hör till, släkt tomtar och kalle-anka. 
Idag e det lördag, men det känns som en söndag, precis överallt! Gårdagen var okej, släkt-träff som följdes av utgång på det gamla haket, det var okej, inte super med okej! troligtvis var det sista juldagen i det där centrumet då det vid flera tillfällen kändes som vi kanske var lite för gamla. Men det är svårt att bryta traditioner även mindre roliga sådana, på något sätt.
Den 23 dec så var jag hockey-keeper för förstå gången, det var grymt kul och grymt jobbigt. det var ett bra gäng som samlades, en del var ordinarie i sina klubblag precis under högsta ligan, sen var det en lirare som spela med Lidingö  som var grymt nära att sänka mig med en hård puck som gick mot min mask. men jag hann vika in huvudet och gick av isen lika hel som jag gick på, dock med fötter som värkte och smärtade som aldrig förr. Men som sagt grymt kul.

just det, i natt efter att stället hade stängt och efter den obligatoriska kebeben (med bröd som jag tyvärr tappa ut på en väns högra sko) ,så bestämdes det att vi som var kvar skulle sova hos Otto som bodde nära och bra. där börja vi diskutera vad det heter när man sover över hos någon annan. och jag var den enda som hade hört att det kallas att man kinesar, något som alla de andra tyckte lär jätte konstigt. men så e det hur som helst! så nu vet ni det!

ciao
R. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0